Z rozrządów najczęściej stosowany jest rozrząd zaworowy. Klasyfikacja umiejscowienia tak zwanych zaworów w? powiedzmy silniku dolnozaworowym przedstawia się następująco: IOE bądź F, czyli zawór ssący znajdujący się w głowicy, natomiast wydechowy znajdujący się w bloku silnika. Drugim elementem klasyfikacji jest SV, czyli zawór znajdujący w bloku silnika. Rozróżnia się również klasyfikację dotyczącą umiejscowienia wałka. Dokładniej mówiąc rozrządu dotyczącego silnika górnozaworowego, czyli: OHV (wałek znajduje się zatem w bloku silnika), SOHC (jest to silnik posiadający jeden wałek rozrządu) oraz DOHC (jest to silnik zawierający dwa wałki rozrządu). Faktem jest, iż wałek rozrządu potrafi nawet dokonać obrót z dwa razy mniej od głównego wału korbowego. Podchodząc do zapisów historycznych można rzec, iż w dawniejszych silnikach stosowano rozrząd o nazwie dolnozaworowego, a co za tym szło zawory były umieszczone w bloku silnika, a nie tak jak w omawianych głowicy. Warto zapoznać się z omówioną tematyką.